סיעת מק"י פרסמה קריקטורה אנטישמית בה ראש הממשלה נראה חוגג על דם פלסטיני

יוסי אשר No Comments on סיעת מק"י פרסמה קריקטורה אנטישמית בה ראש הממשלה נראה חוגג על דם פלסטיני
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כשבועיים התעוררה סערה ציבורית בעקבות דברי ח"כ חנין זועבי, לפיהם המחבלים שחטפו את שלושת הנערים הי"ד, הם "לא טרוריסטים".

בין היתר, פנו ח"כים רבים לועדת האתיקה של הכנסת בדרישה להשעות את ח"כ זועבי מדיוני הכנסת: "ח"כ זועבי מביישת את כנסת ישראל, היא מעודדת חטיפות נוספות ופעולות טרור כנגד יהודים ואינה ראויה לשבת בכנסת ישראל" – אבל בפועל לא נעשה דבר.

לאחר שג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס, חבריה של זועבי לסיעה, ראו את התגובה הרופסת, הם מיהרו להודיע גם הם על תמיכה ב"התנגדות", הכינוי המכובס לטרור: "סיעת בל"ד וח"כ חנין זועבי תומכים במאבק הצודק נגד הכיבוש במסגרת החוק הבינלאומי התקף בשטחים הכבושים, שכידוע אין תחולה של החוק הישראלי עליהם. החוק הבינלאומי קובע מפורשות שלעם הנמצא תחת כיבוש יש זכות למאבק בכיבוש. אנו מדגישים את התנגדותנו לפגיעה בחפים מפשע, ועל החובה לנהל את המאבק במסגרת השכל והמוסר", ושוב – לא נעשה דבר.

והנה, היום הגיע ההמשך: גם חברי סיעת מק"י, מוחמד ברכה, דב חנין ועפו אגבאריה, הצטרפו לחבריהם מבל"ד והכריזו על תמיכה ב"התנגדות": "מק"י מדגישה כי זכותו של כל עם כבוש להתנגד לכיבוש ולנגזרותיו, תוך שימוש באמצעים לגיטימיים המשרתים את מאבקו הצודק. מק"י מדגישה את עמדתה העקרונית נגד פגיעה באזרחים, ובמיוחד בקטינים".

סיעת מק"י הוסיפה גם חטא על פשע וצירפה להודעה קריקטורה אנטישמית בוטה בה נראה ראש הממשלה חוגג על דם פלסטיני. הקריקטורה הזו פורסמה בעבר בעיתון בריטי, שמיהר לחזור בו ולפרסם התנצלות גורפת לאחר סערה עולמית בה הודגש הסגנון הזהה לתעמולה הנאצית. היום נשבר שיא נוסף ואותה קריקטורה התפרסמה שוב, והפעם כפרסום רשמי של סיעה בכנסת ישראל!
הודעת מקי



0 תגובות